Ühel märtsikuu päeval potsatas postkasti pakkumine, et Euroopa Parlamendi Infobüroo Eestis korraldab koos läti ja leedu kolleegidega 28. aprillil Vilniuses Semi hoones Balti riikide ühise kodanike foorumi üldteemal Challenges of the EU. Peaesinejaks EP president Pöttering. Tegu ühepäevase üritusega, lennud ja söögid makstakse kinni. Ennelõuna möödub debatil, pärast on väike Vilniuse ekskursioon.

Mõeldud tehtud. Kuna ma olen ikkagi sündinud õndsal ENSV ajal, siis kõik, mis tasuta saab, tuleb vastu võtta.
No tegelikult mind natuke ikka see foorum huvitas ja Vilniuses ei olnud käinud ka.
Seltskond oli lahe, oma parimad MEPlased peaaegu kõik koos. Eks see oli ka üks põhjus, et sõita ja nagu preemiana vms seda võtta;)
Et siis põhimõtteliselt suht lambi reis, hommikul kodust läksin ja olin ööseks kodus tagasi:)
Bussisõit Võrust algas 04.45, Baltic Air väljus Lennart Merest kell 09.20. Bussiga vurasime Leedu Seimi hoonesse juba ennelõunat. Nii ilus ja soe ilm oli, kõik juba roheline, ikkagi lõunale lähemal riik eksole. Kohapeal sai kohe näksida ja kohvetada, sai nänni ja Leedu vett. Veepudel nägi välja nagu väike viinapudel. Selline naljakas kandiline. Oleks veel klaasist ka olnud, aga samas pakutakse mõningates “keegi ei tea, mis kohtades” viina ka plastmass pudelitest. Vist. Igatahes oli seal vesi ja vägagi joodav.

Foorum oli minu jaoks oodatust põnevam ehkki midagi nüüd nii olulist ei andnud. Seal oleks pidanud osalema vast sellised inimesed, kes ei ole Euroopa Liiduga nii väga kursis ja keda tõepoolest peab valimistel osalemisele ergutama.
Pöttering oli muhe vana.
Eesti poolt esines Postimehe ajakirjanik Triin Oppi. Olin enne kodutööd teinud ja teadsin, et ta oli Noarootsis Kai klassikaaslane ning meilgi külas käinud:) Pärast selgus, et ta oli mind ära tundnud, on iks hea mälu. Triin oli ka tubli. Esines ja vastas küsimustele.

Tund aega oligi avatud debatt ja meie MEPlastest küsisid koguni 5 noort igasugu küsimusi. Mul oli endal ka üks valmis, aga kuna ma olen eeskujulik noorsootöötaja ja annan eelkõige noortele sõna, siis sai enne aega otsa, kui ma küsida oleks saanud. Aga sesmõttes läks hästi, et Kristi küsis umbes samalaadse küsimuse ja ma sain oma vastuse.

Pärast debatti, mis juba kella kaheks läbi oli viidi meid lõunatama. Selline äge resto oli, nagu mingi ürgaja teema. Nuiad laes ja pildid seintel. Ägens.

Söök oli ka söödav, koogitükk oli maailma suurem, nelja peale oli meile vist terve kook ära jagatud:D

Peale seda otsustasime, et Vilniuse tuuri ei taha, et teeme ise vaba kava ja chillime. Chillisime ennast ühte välikohvesse ja arutasime karastusjookide taga maailmatähtsaid asju.
Lennujaama viidi meid päris vara, mingi 2 tundi oli väljumiseni. Mega mõttetu lennujaam ikka. Peale meie oli seal veel umbes kaks inimest ja üks putka oli lahti, mis müüs leedukeelset ajaviitelugemist. Aga me tegime endale ise asja huvitavaks ja peale check inni saime baari istuma, kus mekkisime taas mõningaid Leedu karastusjooke. Taaskord pidime veenduma, et mega mark lennukas ikka- baar pandi ka kinni nii, et kugistasime viimased lonksud ja läksime alla istuma. Hähhh… aga hea küll, vähemalt ma sain turisti mängida ja ostsin koju nänni kaasa:)

Tagasilend oli eriti väikese lennukiga. Vähemalt pakuti sändvitsi ja oleks saanud tasuta veini ja õlut ka lasta. Ma enam ei viitsind. Mõtlesin, et pärast veel ei tea, kus suunas Võru jääb.
Lennukiga on ikka mega äge lennata. Ma mõtlen õhkutõusu just. Maandumine nii äge ei ole.
Jõudsime juba 21.45 Tallinna bussijaama ja kuna mina teadsin, et kell 22.15 sõidab Võrru buss, siis ajasin ka Tartusse sõitjatel lootused üles, et ei pea 23.00 bussi ootama. Kell oli juba 22.10 ja bussi ei olnud kuskil, uurides selgus, et see buss sõidab ainult pühapäeval. Mida asja?! Mis mõte on siis veebilehel, kui seal on vale info? Panin siis oma aju ragisema, et mis minust saab. Kas jääda Tallinna ööseks või Tartu ööseks. Aga kuna mul on maailma kõige parem mees, siis ta oli nõus mulle Tartu järgi tulema. Tänks musi:)

Kell 03.45 panin pea oma enda padjale, sinna kust olin ta 24 tundi varem tõstnud.
Vilniuses käidud nagu naksti.